راهنمای کامل ثبت نام لاتاری 2025

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025: اگر تصمیم به زندگی در آمریکا گرفته اید، قرعه کشی گرین کارت یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت دائم و اجازه کار است. در اینجا مواردی است که هنگام شرکت در قرعه کشی باید در نظر بگیرید.

 

برای ثبت نام لاتاری گرین کارت 2025 با ویزاشی کلیک کنید.

 

تعریف لاتاری گرین کارت

هر ساله، قرعه کشی گرین کارت به 55000 نفر در سراسر جهان اجازه می دهد تا به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنند. با توجه به ماهیت قرعه کشی، افراد از همه کشورهای واجد شرایط شانس بسیار خوبی برای دریافت گرین کارت دارند، مشروط بر اینکه کل فرآیند درخواست را بدون خطا مدیریت کنند.

 

«کارت اقامت دائم» که گرین کارت نیز نامیده می شود، تقریباً تمام حقوقی را که یک شهروند آمریکایی دارد به برنده خوش شانس اعطا می کند.

 

تاریخچه لاتاری گرین کارت

مردم از همه جا باید فرصتی برای زندگی بهتر در ایالات متحده داشته باشند. با این حال، نرخ بسیار بالای مهاجرت از مناطق خاص، مانند مکزیک و چین، منجر به عدم تعادل بین ملیت های مختلف در گذشته شده است.

 

بنابراین، در اواخر دهه 1980، رئیس جمهور رونالد ریگان، قرعه کشی گرین کارت را ایجاد کرد و محدودیت های مهاجرتی سالانه در حال تغییر را برای کشورهای شرکت کننده معرفی کرد.

 

1987:

برنامه قبلی ویزای تنوع به نام لاتاری NP-5 بر اساس قانون مهاجرت و کنترل سال 1986 (IRCA) بود، اما تنها 5000 ویزا در سال ارائه می کرد که فقط بین اعضای 36 کشور توزیع می شد.

 

1990 – 1991:

10000 گرین کارت تحت برنامه جدید OP-1 صادر شد. در دو سال بعد، برنامه AA-1 به عنوان یک راه حل موقت انجام شد و قبلاً 40000 ویزا صادر کرد.

 

1994:

برنامه ویزای تنوع فعلی با 55000 گرین کارت قرعه کشی شده برای اولین بار در سال 1994 و از آن زمان هر سال برگزار شد.

 

1995:

شرایط جدید شرکت: هر فرد می تواند تنها یک درخواست در سال ارسال کند. این هنوز هم امروز صادق است: هر کسی بیش از یک درخواست ارسال کند به طور خودکار رد صلاحیت می شود. همچنین در سال 95 بیش از یک میلیون رد صلاحیت به دلیل اشتباه در درخواست و اطلاعات نادرست یا گم شده بود.

 

2000:

مرجع مسئول درخواست گرین کارت دیگر مرکز ملی ویزا (NVC) در پورتسموث نیست، بلکه اکنون مرکز کنسولی کنتاکی (KCC) است.

 

2002:

فرم مکتوب اجباری برای درخواست گرین کارت لغو شد. در نتیجه، حمل سالانه ده ها هزار پاکت با برنامه های اصلی به ایالات متحده آمریکا، که تیم رویای آمریکایی تا آن زمان بر عهده گرفته بود، دیگر ضروری نبود.

 

2003:

از سال 2003، تمام برنامه های گرین کارت به صورت دیجیتال ارسال شده است. عکس ها باید در فرمت خاصی به صورت دیجیتالی در دسترس باشند و تمامی اطلاعات شخصی نیز باید به صورت آنلاین بازیابی شوند.

 

2019:

اجرای سیستم جدید گذرنامه از آنجایی که این سیاست تغییر کرده است، فقط دارندگان پاسپورت معتبر می توانند واجد شرایط قرعه کشی گرین کارت باشند.

 

2022:

داشتن پاسپورت معتبر الزامی نیست.

 

چه کسانی می توانند در لاتاری کارت 2025 شرکت کنند؟

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025: به طور کلی، هر فردی که در یکی از کشورهای واجد شرایط فعلی متولد شده باشد، در صورت داشتن شرایط زیر می تواند در قرعه کشی گرین کارت شرکت کند:

 

دارای دیپلم – حداقل 12 سال تحصیل رسمی ابتدایی و متوسطه

حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای (در پنج سال گذشته) که حداقل به دو سال آموزش نیاز دارد. این تجربه باید در 5 سال گذشته به دست آمده باشد.

 

تغییر قوانین در سال 2019، افراد بدون پاسپورت معتبر را از قرعه کشی گرین کارت حذف کرد. این امر باعث کاهش تعداد شرکت کنندگان از برخی کشورها شد و – در عین حال – شانس کسانی که پاسپورت دارند را دو برابر کرد. اما از سال 2022 الزام داشتن پاسپورت حذف شد.

 

شرایط قرعه کشی گرین کارت

تقریباً همه می توانند در قرعه کشی گرین کارت شرکت کنند. با این حال، دو معیار وجود دارد که هر شرکت کننده باید آنها را رعایت کند: کشور محل تولد و سطح تحصیلات. در زمان برنده شدن در لاتاری باید مدرکی مبنی بر این دو شرط داشته باشید. آیا واجد شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت هستید؟

 

آیا کشور محل تولد من برای قرعه کشی گرین کارت مهم است؟

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025: کشور محل تولد شما نقش مهمی در قرعه کشی گرین کارت ایفا می کند زیرا برخی از کشورها مجاز به شرکت نیستند. کشورهایی که مستثنی شده اند معمولاً نرخ مهاجرت بالایی به ایالات متحده دارند.

 

هر کشوری که طی پنج سال گذشته بیش از 50000 گرین کارت ایالات متحده را از طریق سایر مسیرهای مهاجرت قانونی، مانند ویزای خانوادگی یا کاری دریافت کرده باشد، به طور خودکار از قرعه کشی حذف می شود.

 

متأسفانه، اگر در کشوری متولد شده باشید که در حال حاضر واجد شرایط لاتاری گرین کارت نیست، هیچ شانسی برای برنده شدن گرین کارت ندارید.

 

بنابراین فهرست کشورهای مستثنی شده می تواند سال به سال تغییر کند. ارزش وقت گذاشتن را دارد تا فهرست کشورهای مستثنی شده را به طور منظم بررسی کنید تا ببینید آیا کشور های جدید اضافه شده اند یا از لیست حذف شده اند.

 

لطفا توجه داشته باشید که ملیت شما هیچ نقشی در قرعه کشی گرین کارت ندارد. فقط کشور محل تولد شما با توجه به مرزهای فعلی در تصمیم گیری برای شرکت در قرعه کشی مهم است.

 

استثنا برای افرادی که در یک کشور محروم به دنیا آمده اند

با این حال، استثناهایی وجود دارد! افرادی که در یک کشور محروم به دنیا آمده اند، همچنان می توانند تحت شرایط خاصی برای لاتاری گرین کارت اقدام کنند.

 

فهرست کشورهای مستثنی شده

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین (از جمله هنگ کنگ SAR)، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، السالوادور، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا (به استثنای ایرلند شمالی) و مناطق وابسته به آن، ونزوئلا و ویتنام.

 

افراد متولد در ماکائو SAR و تایوان واجد شرایط هستند.

کشورهایی که مجاز به شرکت در قرعه کشی گرین کارت هستند به طور مرتب تغییر می کنند.

 

چه شرایط تحصیلی یا کاری را باید رعایت کنم؟

شما می توانید برای قرعه کشی گرین کارت زمانی اقدام کنید که می توانید ثابت کنید که حداقل دارای مدرک دیپلم دبیرستان آمریکا یا سطح تحصیلات معادل آن هستید. این بدان معناست که شرکت کنندگان باید حداقل 12 سال تحصیلات رسمی ابتدایی و متوسطه را گذرانده باشند.

یا

… می توانید حداقل دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته را در یک حرفه واجد شرایط ثابت کنید. حرفه های واجد شرایط آنهایی هستند که حداقل به دو سال آموزش نیاز دارند. لطفاً به پایگاه داده ارائه شده توسط وزارت امور خارجه مراجعه کنید تا بررسی کنید که آیا شغل شما واجد شرایط است یا خیر.

 

افرادی که شرایط فوق را ندارند، متأسفانه نمی توانند برای قرعه کشی اقدام کنند. اگر شک دارید، مشاوران ویزاشی اینجا هستند تا به شما را راهنمایی کنند.

 

مشاغل واجد شرایط در لاتاری گرین کارت آمریکا 2025

 

آیا برای قرعه کشی گرین کارت شرط سنی وجود دارد؟

اصولاً هیچ شرط سنی برای درخواست در قرعه کشی وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که افراد زیر 18 سال نمی توانند تنها ثبت نام کنند.

 

چه اطلاعاتی در برنامه درخواست می شود؟

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025: ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت به صورت آنلاین انجام می شود و مدارک خاصی نیاز ندارد. اگر تا به حال با ایده مهاجرت به ایالات متحده زندگی کرده اید یا از طرفداران طولانی مدت و سرسخت آمریکا بوده اید، پس از شرکت در لاتاری گرین کارت پشیمان نخواهید شد. اساساً درهای فرصت به روی شما باز است و گرین کارت به شما انعطاف پذیری می دهد تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید یا خیر.

 

مهمتر از همه، این انعطاف پذیری از طریق برنده شدن کارت سبز به شما داده می شود. در فرم درخواست برای قرعه کشی گرین کارت، باید مشخصات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور و شهر تولد، اطلاعات پاسپورت، سطح تحصیلات و همچنین یک عکس دیجیتالی را وارد کنید. این اطلاعات همچنین برای هر یک از اعضای خانواده شما، به استثنای جزئیات گذرنامه آنها، مورد نیاز است.

 

توانایی های زبانی

بسیاری از طرفداران ایالات متحده از ما می پرسند که مهارت های انگلیسی آنها برای درخواست برای لاتاری گرین کارت چقدر باید خوب باشد. اصولاً شرکت کنندگان نباید مهارت زبان خاصی را اثبات کنند. بسیاری از مردم بدون اینکه یک کلمه انگلیسی صحبت کنند در قرعه کشی شرکت کرده اند، برنده شده اند و با موفقیت به آمریکا مهاجرت کرده اند! ما همچنان توصیه می کنیم که در دوره های زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان شرکت کنید تا هنگام برنده شدن در قرعه کشی بهترین آمادگی را داشته باشید.

 

اثبات مالی

علاوه بر این، متقاضیان نباید در زمانی که برای لاتاری گرین کارت اقدام می کنند، مدرکی مبنی بر وضعیت مالی خود ارائه دهند. این اطلاعات ابتدا پس از برنده شدن گرین کارت درخواست می شود.

 

کدام کشورها نمی توانند در قرعه کشی DV شرکت کنند؟

برای متعادل کردن ترکیب ملیت ها در ایالات متحده، کشورهای زیر در حال حاضر واجد شرایط لاتاری گرین کارت نیستند:

بنگلادش

برزیل

کانادا

چین (از جمله SAR هنگ کنگ)

کلمبیا

جمهوری دومینیکن

السالوادور

هائیتی

هندوراس

هندوستان

جامائیکا

مکزیک

نیجریه

پاکستان

فیلیپین

کره جنوبی

بریتانیا (به جز ایرلند شمالی) و قلمروهای آن

ونزوئلا

ویتنام

 

با این حال، استثناهایی وجود دارد. اگر در یکی از کشورهای مستثنی به دنیا آمده اید، اما همسرتان در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده است، همچنان می توانید در قرعه کشی DV شرکت کنید.

 

شانس های از دست رفته در قرعه کشی گرین کارت

قرعه کشی در ابتدا بسیار آسان به نظر می رسد. با این وجود، میلیون ها نفر از شرکت کنندگان هر ساله به دلیل موانع بوروکراتیک  و اداری شکست می خورند. هرکسی که الزامات عکس را دیده باشد از مشکلات فنی و محتوایی در طول فرآیند می‌داند. ناگفته نماند که اشتباه در تکمیل فرم صفحه ds260 را که باید پس از اعلان برنده خود تکمیل کنید، که باعث شکست بسیاری از افراد می شود.

 

لیست اشتباهات احتمالی طولانی است و اگر رد صلاحیت شوید، هرگز دلیل آن را متوجه نخواهید شد. بنابراین، بسیاری از شرکت کنندگان در قرعه کشی گرین کارت سال به سال به دلیل همان اشتباه بدون اطلاع از آن، رد صلاحیت می شوند.

 

چگونه ویزاشی می توانند به شما در برنده شدن کارت سبز کمک کنند

برای جلوگیری از خطاها و در نتیجه رد صلاحیت، هزاران طرفدار ایالات متحده به آژانس هایی مانند ویزاشی متکی هستند. کارشناسان ما  به‌طور ایمن شما را در طول فرآیند راهنمایی می‌کنند. همچنین، دریافت راهنمایی از مشاوران ویزا شی شما را از دست ندادن مهلت محدود 4 هفته ای که دولت ایالات متحده برای درخواست ها تعیین کرده است، نجات می دهد.

 

برای قرعه کشی گرین کارت به چه داده هایی نیاز دارم؟

برای درخواست قرعه کشی گرین کارت، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

عنوان

نام (ها)

نام خانوادگی

تاریخ تولد

پست الکترونیک

رابطه ی جنسی

نشانی

شهر و کشور محل تولد

بالاترین سطح تحصیلی

شماره پاسپورت

اطلاعات شخصی همسرتان (در صورت وجود)

اطلاعات شخصی فرزندان شما (در صورت وجود)

همچنین باید عکسی از خود و همچنین همسر و فرزندانتان (در صورت وجود) آپلود کنید که الزامات بالای مقامات ایالات متحده را برآورده کند. این موارد به شرح زیر است:

 

عکس ها نباید بیشتر از 6 ماه باشند.

عکس های قرعه کشی های قبلی نباید دوباره استفاده شوند.

بدون عینک در عکس (حتی برای کسانی که عینک دارند!)

فقط عکس های رنگی با کیفیت بالا

پس زمینه خنثی و روشن

نمای جلویی، به دوربین نگاه کنید (نه به پهلو!)

شانه ها باید در عکس مشخص باشند.

حداقل 600×600 پیکسل، فایل JPEG

سر باید حدود 50 درصد عکس را بگیرد.

بدون کلاه یا پوشش سر دیگر (در صورتی که صورت از پیشانی تا چانه قابل مشاهده باشد استفاده از سر به دلایل مذهبی مجاز است!)

مشاوران ما شما را در تمام مراحل فرآیند درخواست با جزئیات راهنمایی می کنند.

 

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

راهنمای دقیق نحوه پر کردن درخواست قرعه کشی گرین کارت خود را در ادامه خواهید دید. تمامی فیلدهای فرم درخواست الزامی است و باید تکمیل شود. می توانید برخی از جزئیات، مانند اطلاعات پاسپورت یا اطلاعات همسر و فرزندان خود را در فرم های بعدی تکمیل کنید.

 

ثبت نام لاتاری 2024 از 6 اکتبر 2022 ( ۱۴ مهر ۱۴۰1 ) آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد. در اطلاعیه های سایت لاتاری آمده است که ثبت نام لاتاری گرین کارت 2024 طبق روال هر سال انجام خواهد شد و شیوع کرونا ویروس در فرایند ثبت نام تاثیری ندارد. نتایج لاتاری 2024 آمریکا در اوایل ماه مه 2023 یعنی اواسط اردیبهشت 1402 اعلام خواهد شد.

 

کجا ثبت نام کنیم؟

سایت رسمی لاتاری www.dvlottery.state.gov تنها مرجع رسمی ثبت نام است. ثبت نام در این سایت رایگان است.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

 

ابتدا وارد صفحه ثبت نام لاتاری شوید و بر روی Begin Entry کلیک کنید.


کد امنیتی را وارد کنید تا وارد فرم ثبت نام شوید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

اولین اطلاعاتی را که باید در این فرم وارد کنید، اطلاعات هویتی وتاریخ تولد متقاضی ثبت نام  است. همانطور که در تصویر می‌بینید، حتما نام و نام خانوادگی خود را به زبان انگلیسی و دقیقا مانند آنچه بر روی پاسپورت شما نوشته شده است، وارد کنید. توجه داشته باشید که باید تاریخ تولد خود را به میلادی و مشابه آنچه در پاسپورت نوشته شده وارد شود.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

در قسمت 4  شهر و در قسمت 5 کشور محل تولد خود را وارد کنید. درقسمت 6 کشورهایی که صلاحیت شرکت در لاتاری را دارند گفته شده که ایران جز این کشور ها هست و شما گذینه Yes را انتخاب کنید.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025
در قسمت 7 شما اطلاعات پاسپورت خود را به طور دقیق و مطابق با پاسپورت وارد کنید. بخش B برای افرادی هست که در کشور های خاصی هستند و به هر دلیلی پاسپورت ندارند و این گذینه برای ایران نیست.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

پس از وارد کردن مشخصات گفته شده، نوبت به بارگذاری عکس می‌رسد. لطفا فایل عکستان را مطابق شرایطی که گفته شده، آماده‌سازی و سپس آپلود کنید:
۱. عکس باید پشت زمینه ی سفید داشته باشد.
۲. همانند عکس پرسنلی باید به صورت تمام رخ، بدون کلاه باشد و شانه ها نیز در عکس مشخص باشد.
۳. عکس با حجاب درصورت معلوم بودن کل صورت مانعی ندارد.
۴. فرمت عکس JPG و ابعاد 600 در 600 باشد.
۵. حجم فایل عکس می‌بایست برابر یا کمتر از ۲۴۰ کیلوبایت باشد.
۶. رزولوشن تصویر ۳۰۰DPI باشد.
۷. عکس تار، بی کیفیت، پشت زمینه رنگی، مات قابل قبول نیست.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025
در مرحله بعدی باید اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت خود را تکمیل نمایید. آدرستان را به زبان انگلیسی ثبت کنید.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

همانطور که در تصویر می‌بینید، قسمت بعدی اطلاعات کاربری شماست، که به منظور ارتباط با شما دریافت می‌ شود، ایمیلی که وارد می کنید باید فعال باشد و در دسترس چون در مراحل بعد با همین ایمیل با شما در تماس خواهند بود.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

در قسمت 13، باید اطلاعات مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید. همه مقاطع و شرایط به دقت نوشته شده‌اند، با مطالعه دقیق همه گزینه‌ها، مورد منطبق با شرایط خودتان را انتخاب نمایید.

بخش 14 مربوط به وضعیت تاهل شماست، چنانچه مجرد باشید، فقط با انتخاب گزینه ازدواج نکرده‌ام سراغ بخش بعدی می‌روید؛ چنانچه ازدواج کرده‌اید و به هر دلیل از همسر خود جدا شده‌اید (متارکه ، فوت همسر و زندگی جدا از همسر به حکم قانون) نیازی به وارد کردن اطلاعات همسر نیست، و فقط باید مشخصات فرزندان زیر  21 سال خود را وارد نمایید.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025
شما به صورت پیش‌فرض، فرمی برای وارد کردن اطلاعات همسر و فرزند مشاهده نمی‌کنید، به محض انتخاب گزینه‌های مربوط به تاهل، بسته به گزینه‌ای که انتخاب نموده‌اید، فرم‌های ورود اطلاعات همسر و فرزندان برای شما در دسترس خواهند بود.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

دقت کنید که در حال حاضر برای ورود اطلاعات همسر و فرزند نیازی به اطلاعات پاسپورت نیست و فقط با اطلاعات شناسنامه‌ای و یک عکس می‌توانید فرم مربوط به همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را تکمیل نمایید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، چنانچه وضعیت تاهل خود را مشخص کنید، بخشی با عنوان تعداد فرزندان زیر 21 سال برای شما در دسترس خواهد بود.

بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردید صفحه جدیدی برای شما باز می شود و شما باید یک بار دیگر اطلاعات را بازبینی و تایید کنید.

بعد از چک کردن اطلاعات در پایین صفحه بر روی سابمیت کلیک کنید و ثبت نام خود را به پایان برسانید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

بعد از سابمیت اطلاعات صفحه جدیدی مبنی بر موفقیت شما در ثبت نام به شما نشان داده میشود. این صفحه را ذخیره و پرینت کنید. کانفرمیشن نامبری که به شما می دهد برای مراحل بعد در لاتاری بسیار مهم است.

 

عکس برای قرعه کشی گرین کارت/ راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

برای شرکت موفق در قرعه کشی گرین کارت، ارائه عکس فعلی از خود به شکل مناسب الزامی است. باید شرایط زیر را برآورده کند:

 

تمام رنگی

پس زمینه خنثی و روشن

بدون عینک، عینک آفتابی

در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد

عکس(های) قرعه کشی های گذشته دوباره استفاده نشود

از جلو به دوربین نگاه کنید (نه به پهلو)

حداقل اندازه 300dpi، 5x5cm، 600×600 پیکسل، فایل JPEG

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

مراحل قرعه کشی گرین کارت/ راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

قرعه کشی گرین کارت از سال 1994 هر ساله با موفقیت برگزار می شود و هر سال بسیاری از شرکت کنندگان به تحقق رویای آمریکایی خود نزدیک می شوند. در زیر شرح مفصل تری از فرآیند درخواست گرین کارت از زمانی که برای لاتاری گرین کارت درخواست می کنید تا زمانی که به ایالات متحده مهاجرت می کنید، خواهید دید.

 

  1. درخواست برای قرعه کشی گرین کارت

شما می توانید برای لاتاری گرین کارت در تاریخ اعلام شده به صورت آنلاین درخواست دهید. همه درخواست‌ها معمولاً بین اکتبر و نوامبر هر سال به مقامات ایالات متحده ارسال می‌شوند. در این چهار هفته، مردم از سراسر جهان می توانند از طریق پورتالی که مقامات ایالات متحده ارائه می دهند، برای لاتاری گرین کارت اقدام کنند.

 

  1. قرعه کشی گرین کارت

در ماه مه یا ژوئن سال بعد، حدود هفت ماه پس از ارسال تمامی درخواست ها، دولت آمریکا برندگان لاتاری گرین کارت را اعلام می کند. برندگان به صورت تصادفی توسط مقامات ایالات متحده انتخاب می شوند. کسانی که با ویزا شی در قرعه کشی شرکت کردند، یک اطلاعیه کتبی از نتایج شخصی خود دریافت خواهند کرد.

 

  1. درخواست برای گرین کارت

درخواست گرین کارت باید به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود. فرم آنلاین به اصطلاحDS-260 است و نیاز دارد که متقاضی جزئیات زیادی در مورد زندگی شخصی خود از جمله کار و تحصیلات وارد کند. پس از برنده شدن، توصیه می کنیم این فرم آنلاین را برای خود و همه اعضای خانواده خود طی چند هفته تکمیل و ارسال کنید تا به طور رسمی برای گرین کارت اقدام کنید.

 

به محض اینکه مقام مسئول ایالات متحده، مرکز کنسولی کنتاکی (KCC)، درخواست شما را دریافت کرد، به آن رسیدگی خواهد شد.

 

  1. 4. دعوتنامه کنسولگری آمریکا

پس از ارسال فرم آنلاین DS-260، دعوتنامه ای برای شرکت در مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده دریافت خواهید کرد. زمان برنامه ریزی مصاحبه شما بستگی به شماره پرونده شما و اینکه چقدر زودتر DS-260 خود را ارسال کرده اید، دارد. در این بین بیشتر تماس متقاضی گرین کارت با مقامات آمریکایی از طریق ایمیل است. ارائه یک آدرس ایمیل معتبر که مرتباً آن را چک می کنید بسیار مهم است.

 

می توانید انتظار داشته باشید که دعوت نامه ای برای شرکت در مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده بین اکتبر و سپتامبر سال بعد دریافت کنید. وقت مصاحبه معمولاً در کشور شما در کنسولگری ایالات متحده که ویزای مهاجرت را انجام می دهد، تعیین می شود. برخی از کشورها، مانند ایران، سفارت ایالات متحده برای فرآیند ویزای مهاجرت ندارند و مصاحبه با گرین کارت در کنسولگری ایالات متحده در کشورهای همسایه برگزار می شود.

 

  1. سفر به آمریکا

اگر یک مصاحبه موفق در کنسولگری ایالات متحده داشتید و ویزا دریافت کردید، تا 6 ماه فرصت دارید تا برای اولین بار به عنوان دارنده گرین کارت به ایالات متحده سفر کنید. این 6 ماه از روزی شروع می شود که قبل از مصاحبه کنسولگری وقت پزشک پانل خود را گرفته اید.

 

هنگامی که برای اولین بار به عنوان دارنده گرین کارت وارد ایالات متحده می شوید، افسر مرزی اطلاعات شخصی شما را جویا می شود و از جمله عکس و اثر انگشت شما را می گیرد. این اطلاعات برای صدور گرین کارت شما مورد نیاز است. علاوه بر این، مهری در پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که وضعیت شما را به عنوان دارنده گرین کارت تا زمانی که گرین کارت فیزیکی خود را دریافت کنید، ثابت می کند.

 

اولین سفر شما به ایالات متحده نباید مهاجرت دائم شما به آمریکا باشد. این کاملا امکان پذیر است که ابتدا یک تعطیلات طولانی داشته باشید و برای آشنایی با کشور جدید خود وقت بگذارید! یا، به عنوان یک مقیم دائم، می توانید روز بعد پرواز کنید.

 

ورود به ایالات متحده برای اولین بار به عنوان دارنده گرین کارت لحظه بزرگی است.

 

  1. گرفتن گرین کارت

حدود 3 تا 6 ماه پس از فعال کردن گرین کارت، کارت اقامت دائم فیزیکی و قانونی ایالات متحده شما به آدرس ایالات متحده آمریکا که در فرم خود داده اید پست می شود.

 

توجه داشته باشید: گرین کارت را فقط می توان به آدرسی در ایالات متحده آمریکا تحویل داد. مقامات ایالات متحده اسناد مهاجرت را به خارج از ایالات متحده ارسال نمی کنند. اگر دوستان یا خانواده ای در ایالات متحده دارید، می توانید کارت سبز خود را به آدرس آنها ارسال کنید. در غیر این صورت، می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز از آدرس ایالات متحده ما در شهر نیویورک استفاده کنید. به محض اینکه گرین کارت شما به آدرس ایالات متحده ما تحویل داده شد، آن را به آدرس مورد نظر ارسال خواهیم کرد.

 

  1. بعد از گرفتن گرین کارت چه باید کرد

به عنوان یک دارنده گرین کارت، می توانید از مزایای اقامت دائم قانونی ایالات متحده برخوردار شوید. گرین کارت راه را برای مهاجرت شما به آمریکا هموار می کند. مهاجرت به ایالات متحده به شما در برنامه ریزی زندگی جدید خود در آمریکا کمک می کند.

 

گرفتن گرین کارت پایان خدمات ارائه شده توسط ویزاشی نیست. اگر در مورد اعتبار گرین کارت خود، درخواست برای کارت تامین اجتماعی یا نیاز به چند نکته برای مهاجرت خود به ایالات متحده دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

 

با ویزاشی، می توانید در تمام طول سال برای لاتاری گرین کارت ثبت نام کنید. با این حال، اگر به تنهایی در وب سایت مقامات ایالات متحده شرکت کنید، فقط چهار هفته بین اکتبر و نوامبر فرصت دارید.

 

قرعه کشی برندگان و اطلاعیه برنده

🕑 بازه زمانی: اردیبهشت تا ژوئن سال بعد. اگر از طریق ویزاشی  شرکت کرده اید، ما بسته جامع برنده را برای شما ارسال می کنیم.

 

درخواست رسمی گرین کارت از طریق فرم DS-260

🕑 بازه زمانی: در اسرع وقت پس از اعلام برنده. رویای آمریکایی به شما کمک می کند تا فرم ها و اسناد دقیق را تکمیل کنید. ما همچنین می توانیم کل فرآیند را برای شما انجام دهیم.

 

اطلاع از قرار مصاحبه توسط KCC (مرکز کنسولی کنتاکی)

🕑 بازه زمانی: بسته به شماره پرونده (همچنین: شماره رتبه)، در بولتن ویزا قابل مشاهده است. قبل از قرار ملاقات خود در کنسولگری یا سفارت ایالات متحده، باید معاینه پزشکی توسط یک معاینه پزشکی مورد تایید دولت ایالات متحده را انجام دهید.

 

شانس خود را برای برنده شدن لاتاری افزایش دهید

این واقعیت که خانواده شما نیز در صورت برنده شدن گرین کارت دریافت می کنند، به شما امکان می دهد از یک ترفند هوشمندانه استفاده کنید: هر دو همسر می توانند همزمان درخواست دهند. این شانس را برای شما و خانواده تان دو برابر می کند.

 

لطفا توجه داشته باشید که هر شرکت کننده در قرعه کشی گرین کارت فقط یک بار در سال می تواند درخواست دهد. بنابراین شانس دوگانه تنها راه برای افزایش چشمگیر شانس شما برای دریافت گرین کارت است.

 

تیم visashi خوشحال خواهد شد که شما را در این مسیر راهنمایی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Scroll To Top