سفارت و کنسولگری ایتالیا در ایران

کنسولگری ایتالیا در ایران

سفارت ایتالیا در ایران یک نمایندگی دوجانبه در تهران است و منافع ایتالیا را در ایران ترویج می کند. سفارت ایتالیا نیز نقش مهمی در توسعه، امور فرهنگی و ارتباط با مطبوعات داخلی ایران دارد. ریاست سفارت ایتالیا در تهران بر عهده آقای آلبرتو برادانینی – سفیر ایتالیا در ایران است.

 

نشانی:

آدرس سفارت ایتالیا در تهران، ایران، خیابان نوفل لو شاتو، شماره 81، P.O. جعبه 11365-7863 تهران ایران

تلفن:

(+98) 21 6672 6955 / 6 / 7

فکس:

(+98) 21 6672 6961

پست الکترونیک:

ambasciata.segreteria@esteri.it

سایت اینترنتی:

www.ambteheran.esteri.it

سفیر:

آقای آلبرتو برادانینی – سفیر

ساعات اداری:

یکشنبه تا پنج شنبه: 09:00-13:00

 

تعیین وقت سفارت

بسیاری از سفارتخانه ها در ایران قبل از مراجعه شما نیاز به تعیین وقت دارند. در وب سایت رسمی سفارت ایتالیا، آدرس سفارت ایتالیا در تهران اطلاعات مربوط به ساعات کاری و نحوه رزرو نوبت را خواهید دید.

 

ساعات کار

لطفا توجه داشته باشید که ساعات کاری سفارت ممکن است متفاوت باشد. همیشه قبل از مراجعه با سفارت تماس بگیرید.

 

گرفتن وقت سفارت ایتالیا با ویزاشی

چطور وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟ موسسه حقوقی ویزاشی با سال ها تجربه در زمینه های وقت سفارت، ویزا ی تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی و همچنین از طریق بهره مندی ازمتخصصان این زمینه، آماده ی ارائه ی خدمات وقت سفارت فوری و عادی به شما متقاضیان عزیز می باشد. برای دریافت وقت با شماره 02191002909 داخلی وقت سفارت تماس بگیرید.

 

وقت فوری و عادی ویزای سفارت ایتالیا

 

ویزای ایتالیا

برای کلیه امور مربوط به ویزای ایتالیا قبل از سفر با سفارت در تهران تماس بگیرید. اطلاعات در وب سایت سفارت (www.ambteheran.esteri.it) موجود است یا از طریق تلفن (+98) 21 6672 6955 / 6 / 7 یا ایمیل ambasciata.segreteria@esteri.it با بخش ویزا تماس بگیرید.

 

کنسولگری ایتالیا در ایران

آدرس: تهران- خیابان جردن- خیابان نلسون ماندلا (بولوار آفریقای سابق)، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15.

شماره های تماس:

00982188783498
00982188190160

 

به دلیل ضرورت موجود به علت پاندمی کوید – 19، تمامی خدمات ارائه شده به متقاضیان تنها در صورت گرفتن وقت قبلی از طریق ایمیل امکان پذیر است.

در زیر آدرس های پست الکترونیک اداره کنسولی و وظایف آنها یادآوری می گردند:

 

موارد مربوط به : گذرنامه (شهروندان ایتالیایی)؛ ثبت نام، به روز رسانی، صرف نظر نمودن consolato.teheran@esteri.it 

 

ایرهA.I.R.E؛ مدارک ثبت احوال که باید در ایتالیا ثبت و/یا تایید گردند؛ مسائل مربوط به شهروندی ایتالیایی (به رسمیت شناختن/ درخواست دریافت شهروندی ایتالیایی)؛ تایید مدارک ( مدارک غیر از تایید مدارک تحصیلی)؛ درخواست اختصاص کد مالیاتی ایتالیایی Codice Fiscale(همراه با مدارک لازمه)؛ مدارک محضری؛ تمدید گواهینامه رانندگی ایتالیایی؛ حق رای در خارج از کشور

 

visti.teheran@esteri.it  اطلاعات عمومی در باره روادید. تمامی تقاضاهای روادید ( از نوع C یا D) باید به شرکت Cox & Kings Global Services تحویل گردند، بجز تقاضاهای مربوط به افراد فامیل درجه یک شهروندان اتحادیه اروپا ( همسر، فرزندان، والدین)، که ( پس از دریافت نوبت) می توانند مستقیما به دفاتر اداره کنسولی تحویل گردند. در صدور عدم صدور روادید درخواست تجدید نظر پذیرفته نمی گردد.

 

studi.teheran@esteri.it تقاضای تایید و ارزشیابی مدارک شهروندان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا دارند و در حال حاضر ساکن کشورهای غیر از ایران هستند. تقاضاهای درخواست نوبت، جهت تاییدیه های تحصیلی و ارزشیابی مدارک و تقاضاهای درخواست روادید تحصیلی از جانب شهروندان ایرانی ساکن ایران شامل مراتب فوق نبوده و مورد بررسی قرار نمی گیرند.( بدین منظور به بخش “تحصیل در ایتالیا” مراجعه شود).

 

سیستم جدید برای رزرو وقت برای درخواست ویزا.

سفارت ایتالیا در تهران در راستای بهبود ارائه خدمات به مراجعان محترم شرکت ویزامتریک را مـأمور کرده که سیستم جدیدی را جهت رزرو وقت برای درخواست ویزا به خدمت بگیرد.

از امروز، متقاضیان گرفتن وقت می بایست بر حسب «هدف سفر» در سایت ثبت نام نموده و ودیعه را پرداخت نمایند. کاربران در پی پرداخت ودیعه کدی دریافت خواهند کرد که اجازه می دهد نام آنها به طور خودکار در لیست متقاضیان وقت ثبت شود. پس از آن، تاریخ وقت بر حسب ترتیب زمانی دریافت کد و بر مبنای سهمیه ای که از سوی سفارت مقرر شده به متقاضی اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که ودیعه را پیش از برقرار شدن این سیستم جدید پرداخت کرده اند هم می بایست برای دریافت تاریخ تعیین شده وقت، در صف قرار بگیرند.

جهت ثبت نام در صف انتظار وقت از طریق سایت زیر اقدام نمایید.

https://www.visametric.com/iran/Italy/it/p/prenotareappuntamento

 

 

جهت اخذ اطلاعات بیشتر با آدرسهای ذیل مکاتبه نمایید:

امور کنسولی: consolato.teheran@esteri.it 

امور دانشجویی: studi.teheran@esteri.it

روادید: visti.teheran@esteri.it

 

جهت خدمات کنسولی

امور کنسولی: consolato.teheran@esteri.it 

دانشگاه ها: studi.teheran@esteri.it

پست گواهی شده: visti.teheran@esteri.it 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Scroll To Top