کاهش امتیازات اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا در سال 2022

امتیاز اکسپرس اینتری

ژوئیه امسال، بازگشت سیستم اکسپرس انتری برای کارگران ماهر فدرال بود و  کانادا برای اولین بار از سال 2020، مهاجران ماهر را از خارج از کشور دعوت کرد.

 

چه مقدار پول برای اثبات تمکن مالی در اکسپرس انتری نیاز دارم؟
کانادا مشاغل مورد نیاز اکسپرس اینتری را از سال 2023 هدف قرار می دهد

 

سه برنامه وجود دارد که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)؛
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)؛ و
کلاس تجربه کانادایی (CEC).

 

بر اساس امتیاز رتبه بندی جامع (CRS) برای نامزدهای داخل استخر اکسپرس انتری، دعوت نامه هایی برای درخواست (ITAs) صادر می شود.

 

تقریباً هر دو هفته یکبار، IRCC برای داوطلبانی که در استخر اکسپرس انتری که دارای محدودیت CRS هستند، ITA صادر می کند. امسال، همه قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری عمومی بوده و نامزدهای FSWP و CEC را انتخاب می‌کنند.

 

امتیازات اکسپرس اینتری در سال 2022

در 6 جولای IRCC قرعه کشی های اکسپرس انتری را از سر گرفت و از 1500 کاندید از استخر اکسپرس انتری که امتیاز CRS حداقل 557 داشتند دعوت کرد.

با ادامه قرعه کشی ها در طول سال، IRCC اندازه قرعه کشی را افزایش می دهد (در نهایت به 4750 نامزد در آخرین قرعه کشی)، در حالی که امتیازات اکسپرس اینتری را به زیر 500 کاهش می دهد.

 

از آنجایی که کانادا همچنان با واقعیت پس از کووید (COVID) دست و پنجه نرم می کند، کمبود نیروی کار در سراسر کشور همچنان بالاست. کانادا مهاجرت را به عنوان ابزار اصلی برای رفع نیازهای فوری اقتصادی معرفی کرده است. احتمالاً دلیلی برای بازگشت اکسپرس اینتری و کاهش تدریجی امتیاز CRS در سال 2022 است.

 

آیا می توانیم از امتیازات اکسپرس اینتری گذشته برای آینده CRS استفاده کنیم؟

در نگاه اول، ممکن است پیش‌بینی امتیازات CRS آینده بر اساس امتیازات قبلی کار نسبتاً ساده‌ای به نظر برسد. با افزایش قرعه کشی ها و سپری شدن زمان، امتیازات اکسپرس اینتری همچنان کاهش می یابد. با این حال، وضعیت در واقعیت پیچیده تر است.

 

مشکل استفاده از نمرات CRS گذشته برای پیش‌بینی امتیازات آینده، فقدان یک الگوی واضح در نحوه تغییر برش‌های CRS است. نمودار زیر امتیازات اکسپرس اینتری را در سال 2022 نشان می دهد. اگرچه می‌توانیم کاهش امتیازات را مشاهده کنیم، اما نمی‌توانیم امتیازات CRS آینده را در اینجا به طور دقیق ترسیم کنیم.

امتیازات اکسپرس اینتری

 

IRCC قبلاً قصد خود را برای پیگیری این اقدام در سال 2023 ابراز کرده است تا با هدف قرار دادن مشاغل خاص مشاغل مورد تقاضا به رفع نیازهای اقتصادی کمک کند.

طبق برنامه سطوح مهاجرت کانادا، این کشور امیدوار است بین سال‌های 2023 تا 2025 از 203220 مهاجر جدید تحت برنامه‌های مدیریت اکسپرس انتری استقبال کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Scroll To Top