سرمایه گذاری

امروزه متقاضیان زیادی مایل به سرمایه گذاری در خارج از کشور هستند و روزانه شاهد افزایش تمایل افراد برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی هستیم. سرمایه گذاری هایی که در خارج از کشور اتفاق می‌افتد به طور معمول، با هدف دریافت اقامت یا راه اندازی کسب‌وکار در کشوری دیگر برای سود بیشتر است. سرمایه گذاری بسیار خوب در خارج از کشور ، چگونگی سرمایه گذاری و کسب درآمد یوروی و دلاری، کشور مناسب برای سرمایه گذاری، نکات مهم در رابطه با سرمایه گذاری امن و سود آور در خارج از کشور و راهکارهای انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری و.. برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در ویزاشی تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی آنها بهره مند شوید.

سرمایه گذاری در خارج از طرق مختلفی مانند خرید ملک، ثبت شرکت، خرید سهام و موارد دیگر امکان پذیر است. برخی از این راه‌ها کم هزینه‌تر و برخی دیگر بسیار پرهزینه هستند. متقاضی با توجه به شرایط مالی و بودجه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند یکی از روش‌های سرمایه گذاری را انتخاب کند و نسبت به دریافت اقامت و یا پاسپورت کشور مورد نظر اقدام نماید. به طور کلی سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم در تمامی زمینه‌هایی که بخش خصوصی مجاز به فعالیت در آن است امکان‌پذیر می‌گردد. امروزه تعداد شرکت‌های مهاجرتی و خدمات ویزا در ایران بسیار زیاد شده است و افراد برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند؛ چرا که پروسۀ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بسیار پیچیده است.

بسیاری از افراد تنها با هدف اخذ اقامت علاوه بر سودآوری اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف می‌کنند. یکی از عواملی که باعث جذب سرمایه‌گذار خارجی برای یک کشور می‌شود، همین پارامتر است. در واقع کشورهایی که می ‌وان در آنها سرمایه‌گذاری کرد ولی در نهایت اقامت و یا حق شهروندی خود را به سرمایه گذاران نمی‌دهند، شانس زیادی برای جذب سرمایۀ خارجی برای رونق اقتصادی ندارند و این کشورها برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شوند. در واقع این موضوع سرمایه‌گذاری باید به مثابه یک تجارت پرسود دو طرفه باشد و استفاده از مزایای اقامتی و پاسپورت در حقیقت نشان دهندۀ حمایت کشور مورد نظر از سرمایه‌گذار است. بسیاری از کشورهای دنیا امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنند ولی سرمایه‌گذار از مزایای اقامتی آنها محروم است. این کشورها تنها و تنها برای افرادی مناسب است که صرفا قصد تجارت دارند و هدف از سرمایه‌گذاری، مهاجرت و یا اخذ پاسپورت کشور مورد نظر نیست. اگر قصد سرمایه‌گذاری خارجی دارید بهتر است به کشورهایی فکر کنید که نظام اقتصادی سالم، قوی و مطمئن دارند و تجارت در آنها نهایت به سود می‌رسد. از طرفی بتوانید از طریق سرمایه‌گذاری، پاسپورت آن کشور را نیز دریافت نمایید. سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند بر پایه‌های مختلفی صورت گیرد. در صورتی که اعتبار پاسپورت برای شما بسیار اهمیت دارد، سرمایه‌گذاری در آلمان و کشورهایی مانند دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ، فنلاند، ایتالیا، سنگاپور و امارات متحده عربی می‌تواند گزینۀ خوبی باشد.

ثبت شرکت یکی از راه‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور است. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از چند طریق امکان پذیر است که هر کدام نیز شرایط مختص به خود را دارد. برخی از کشورها، پس از ثبت شرکت و استخدام نیروی کار، به فرد متقاضی اقامت می‌دهند و در برخی از کشورهای دیگر فرد متقاضی با خرید سهام بعضی از کشورها می تواند اقامت دریافت کند

کارآفرینی باعث می‌شود تا فرد متقاضی در کشور مقصد کسب‌وکاری ایجاد کرده و از آن کسب درآمد کند. فرد متقاضی از این طریق می‌تواند اقامت کشور مورد نظر را اخذ کند. برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ، فرد متقاضی باید ثابت کند که دارای طرح تجاری قوی است که با راه‌اندازی آن موجب ایجاد کار و استخدام نیروی کار محلی در آن کشور می‌شود و سودهی نیز به دنبال داشته باشد. افرادی که قصد راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار جدید با هزینه کمتر دارند باید به دنبال ویزاهای استارت آپ که مبنای آن ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه و اجرای آن در کشور مد نظر است، بروند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را می‌توان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور شناخت. با رعایت تمامی شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، می‌توان در زمان کوتاه یا بلند به سود بسیار خوبی رسید. خرید ملک در بعضی کشورها سبب اخذ اقامت می‌شود اما در برخی دیگر منجر به اقامت نمی‌شود. در این صورت فرد متقاضی تنها از طریق اجاره‌دادن ملک خود کسب درآمد می‌کند و با سفر به آن کشور از ملک خود استفاده کند. همچنین با خرید ملک بیشتر از مبلغ تعیین شده در برخی از کشورها، تابعیت اعطا می‌شود.