تحصیل در هلند یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی است. هلند قدیمی ترین و معتبرترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد و 7 دانشگاه هلند در بین 150 دانشگاه رتبه برتر جهان قرار گرفته اند. تحصیل در این کشور زیبا به دلیل رواج زبان انگلیسی، امکانات آموزشی فراوان و همچنین شهریه های مقرون به صرفه، از جمله اهداف بسیاری از دانشجویان سایر کشورها است.

از مهم ترین مزایا ی تحصیل در کشور هلند، شهر های پر طرفدار و پر متقاضی آن هستند. شهر های هلند جزء‌ محبوب ترین و بهترین شهر های جهان برای تحصیل هستند. امکانات آموزشی بی نظیر اين شهر ها، مسیر های دوچرخه سواری فوق العاده، جاذبه های گردشگری و طبیعی بی نظیری که دارند، هر کسی را برای ادامه تحصیل در این شهر های کم نظیر وسوسه می کنند! از طرفی فرهنگ غنی و دوستانه ی مردم این کشور باعث می شود که دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در اين کشور منحصر به فرد باشند‌!ویزا و اجازه اقامت دانشجویان بسیار عالی عمل می کند و سرمایه زیادی را نیز از این طریق برای کشور خود فراهم می آورد. 

چرا تحصیل در هلند؟

  1. شهریه مقرون به صرفه
  2.  
  3. در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا (EU/EEA) باشید، دانشگاه های دولتی هلند شهریه بسیار مقرون به صرفه ای دارند. شما معمولاً بیش از 2100 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت نخواهید کرد، زیرا برنامه های تحصیلی مختلف اغلب ارزان تر از آن هستند.
  4.  
  5. داستان برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا کمی متفاوت است، که بین 6000 تا 20000 یورو در سال پرداخت می کنند. در مقایسه با شهریه های بیش از 50000 یورو در سال در ایالات متحده، این هنوز بسیار مقرون به صرفه تر است.
  6.  
  7. بدون موانع زبانی
  8.  
  9. بیش از 90 درصد از شهروندان هلندی انگلیسی صحبت می کنند. چه بخواهید به تنهایی از یک جاذبه توریستی معروف بازدید کنید، مسیر را بپرسید یا چیزی از یک مغازه بخرید، در مورد موانع زبانی هیچ دردسری نخواهید داشت.
  10.  
  11. محبوبیت زبان انگلیسی همچنین باعث می شود تا معاشرت و ارتباط با مردم، شرکت در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی یا به سادگی دوستی و بیرون رفتن بسیار آسان شود.
  12.  
  13. انعطاف کار پس از فارغ التحصیلی
  14.  
  15. در این مورد، انعطاف کاری به معنای دو چیز است: یکی، شما می توانید پس از فارغ التحصیلی در هر رشته ای کار کنید و از حقوق و مزایای کارمند عالی برخوردار شوید. و دوم، هلند یکی از کشورهای پیشرو است که در آن هفته کاری 4 روزه یک گزینه رایج در تمام بخش های اقتصاد است.
  16.  
  17. بهشتی برای علاقه مندان به دوچرخه سواری
  18.  
  19. طبق آمار دولتی، بیش از 23 میلیون دوچرخه در هلند وجود دارد که بیشتر از تعداد شهروندان واقعی (حدود 17 میلیون) است. خطوط دوچرخه به معنای واقعی کلمه همه جا هستند و بسیاری از دانش آموزان و کارمندان روزانه از آن برای رفت و آمد استفاده می کنند. این یک راه عالی برای کاهش آلودگی هوا و افزایش سلامت و رفاه شخصی است.
  20.  
  21. هلند امن و لذت بخش است
  22.  
  23. هلند یکی از امن ترین و شادترین کشورهای جهان است. وقتی به سطح بالای زندگی، شهروندان تحصیل کرده و جامعه به عنوان یک کل نگاه می کنیم، به سختی تعجب آور است.

ویزای تحصیلی هلند

 ویزای تحصیلی هلند دارای ماهیتی بلند مدت بوده و در دسته ویزای شینگن تایپ D قرار می گیرد. اگر تمایل به ادامه تحصیل در دوره های بلند مدت (حداقل یکساله) و تمام وقت دانشگاه های هلند داشته باشید، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی از سفارت این کشور در تهران اقدام نمایید.

البته از آنجایی که ملزم به حضور بلند مدت در کشور هلند هستید، نیاز به دعوتنامه یک دانشگاه در قالب نامه پذیرش تحصیلی دارید. در صورت دریافت ویزای دانشجویی، فرد 90 روز اجازه اقامت در هلند را بدست خواهد آورد که در صورت عدم وجود مشکل و تکمیل بودن همه مدارک، با صادر شدن کارت دانشجویی، اعتبار اقامت نیز افزایش خواهد یافت.

خدمات ویزاشی برای تحصیل در هلند

اخذ پذیرش تحصیلی و ارائه مشاوره تخصصی به دانش آموزان و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در موسسه مهاجرتی ویزاشی می باشد. همانطور که می‌دانید انتخاب کشور در مرحله اول و رشته تحصیلی مناسب با توجه به رزومه و سوابق تحصیلی و اهداف شغلی، بر روی نتیجه پرونده و آینده متقاضی تاثیر بسزایی دارد. از این رو، ضروری است تا با درنظرگرفتن تمامی فاکتورهای تاثیرگذار و بررسی دقیق فرصت‌های تحصیل و اشتغال در کشورهای مورد نظر، تصمیم مناسبی در خصوص آینده تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته شود.

موسسه مهاجرتی ویزاشی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مشاوره متناسب با نیازهای شما را ارائه می‌دهد. برای دریافت خدمات مشاوره می‌توانید با کارشناسان متخصص ما از طریق تکمیل فرم مشاوره یا راه‌های ارتباطی که در صفحه تماس با ما قید شده‌اند، ارتباط برقرار کرده و از تجربیات و راهنمایی های مشاورین تحصیلی ما بهره‌مند شوید.

اغلب افرادی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند سوالات بسیار زیادی اعم از زمان شروع به ‌تحصیل، هزینه ها، بهبود شرایط پذیرش و … دارند. ویزاشی با دارا بودن مشاوران متخصص سعی خواهد کرد بیشترین اطلاعات ممکن را در مورد کشور مورد نظر و با توجه به ‌شرایط شما در اختیارتان قرار داده و در مسیر اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا کمک موثری برای موفقیت و کارهای بزرگ شما باشند.

نیاز به مشاوره تحصیلی دارید؟

اگر می‌خواهید برای تحصیل در خارج مشاوره بگیرید فرم را تکمیل و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

برای این که بتوان در یکی از دانشگاه‌ های هلند تحصیل کرد ، باید شایستگی و مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کرد که با قبولی در یک آزمون زبان انگلیسی مورد قبول (نمره ۶ به بالا در آزمون آیلتس، نمره ۵۵۰ به بالا در آزمون تافل PB و یا نمره ۲۱۳ به بالا در تافل CB) این امر مهیا می شود .

هزینه های تحصیل در هلند نسبت به کشور‌های دیگر مانند انگلستان و آمریکا کمتر است . هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های هلند برای هر دانشجو، بسته به رشته تحصیلی او، متفاوت می باشد که علاوه بر شهریه ‌های دانشگاهی، خرید کتاب و وسایل کمک آموزشی را شامل می‌شود و معمولا سالیانه بین ۳۰۰ الی ۶۵۰ یورو هزینه دارد.هزینه های تحصیل در هلند نسبت به کشور‌های دیگر مانند انگلستان و آمریکا کمتر است . هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های هلند برای هر دانشجو، بسته به رشته تحصیلی او، متفاوت می باشد که علاوه بر شهریه ‌های دانشگاهی، خرید کتاب و وسایل کمک آموزشی را شامل می‌شود و معمولا سالیانه بین ۳۰۰ الی ۶۵۰ یورو هزینه دارد.

در طول سال تحصیلی می توانید حدود 16 ساعت در هفته کار کنید. در تابستان ها اما می توانید به جای انجام کارهای پاره وقت، تمام وقت مشغول باشید.

دولت هلند بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی یک سال به شما فرصت می دهد که شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. یک موقعیت عالی و استثنایی برای کار در خارج از کشور! اما خب اگر تسلط به زبان هلندی نداشته باشید، این کار سخت می شود! سعی کنید در دوران تحصیل یا حتی قبل از آن حتما برای یادگیری زبان هلندی وقت بگذارید.

از مشاوره حرفه‌ای تا دریافت ویزا با کارشناسان ویزاشی
اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برترین دانشگاه های هلند