مجارستان کشوری است واقع در اروپای مرکزی و با کشورهای اسلواکی، اوکراین و رومانی همسایه می باشد. پایتخت و پرجمعیت ترین شهر این کشور بوداپست است و مردم این کشور به زبان مجاری صحبت می کنند. مجارستان جزو کشورهای متوسط اتحادیه اروپا است اما با این حال عضو حوزه و منطقه شینگن میباشد و برای ورود به آن باید ویزای شینگن اخذ کنید.

ویزا شینگن مجارستان، با توجه به سفر متقاضی، در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی از جمله رایج ترین ویزایی است که از سوی سفارت مجارستان برای متقاضیان ایرانی صادر می‌ گردد.

ویزای توریستی مجارستان به صورت گروهی صادر می شود و گردش حساب و تمکن مالی از مهمترین مدارک آن میباشند. با دارا بودن ویزای توریستی مجارستان میتوانید در بازه 180 روزه، 90 روز در این کشور و حوزه  شینگن اقامت داشته باشید.

از مهرماه سال ۹۷، ویزای مجارستان به صورت انفرادی صادر نمی‌شود و شما برای اخذ ویزای این کشور حتما باید در قالب تور گروهی اقدام کنید. گردش حساب و تمکن مالی مهم‌ترین شرط اخذ ویزای مجارستان است.

مدارک لازم برای ویزای توریستی مجارستان

مراحل دریافت ویزای توریستی مجارستان


لازم به ذکر است در انجام مراحل اخذ ویزا بسیار دقت بفرمایید و تمامی موارد ذکر شده در زیر را رعایت نمایید تا درخواست شما ریجکت نشود. مراحل اخذ ویزا به شرح زیر است:

ابتدا باید به سفارت مجارستان مراجعه کرده و زمانی جهت درخواست ویزا رزرو نمایید تا درخواست اخذ ویزای توریستی خود را اعلام کنید.
سپس باید فرم درخواست ویزا را تکمیل نمایید و تمامی اطلاعات شخصی خود را در فرم ثبت کنید.
در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و به زبان انگلیسی ترجمه کنید. سپس پرونده مدارک خود را به سفارت تحویل دهید.
حال باید در جلسه مصاحبه شرکت کنید. در این جلسه از شما سوالات شخصی پرسیده می شود. لازم به ذکر است حضور در این جلسه الزامیست.
در مرحله بعدی باید تمامی هزینه اخذ ویزا و انگشت نگاری را پرداخت نمایید.
بعد از گذراندن تمامی مراحل بالا، حال باید به مدت 7 الی 14 روز صبر کنید تا جواب درخواستتان صادر گردد.

نیاز به پرداخت هزینه وقت سفارت دارید؟

اگر می‌خواهید هزینه‌های مربوط به سفارت خود را به صورت ارزی پرداخت کنید، ثبت نام کرده، و سپس درخواست خود را ثبت کنید.

هزینه ویزای توریستی مجارستان

هزینه درخواست ویزای مجارستان برای افراد بزرگسال بالای 18 سال معادل 80 یورو است، این در حالی است که هزینه ویزای توریستی برای متقاضیان 6 تا 12 ساله کمتر بوده و برابر با 40 یورو برای هر پرونده است.

 بله، 26 کشور ناحیه شنگن شامل سوئیس، سوئد، اسپانیا، اسلونی، اسلواکی، پرتغال، لهستان، هلند، مالتا، لوکزامبورگ، لیتونی، لیختن اشتاین، لاتویا، ایتالیا، یونان، مجارستان، آلمان، فرانسه، فنلاند، استونی، دانمارک، جمهوری چک، بلژیک و اتریش می باشند.

دعوت نامه (Invitation letter) همراه با ذکر آدرس و شماره تلفن از عضو خانواده یا اسپانسر برای اخذ ویزای شنگن مجارستان الزامی است.

یکی از مهم تریم دلایل ریجکتی ویزای توریستی نداشتن تمکن مالی و همچنین دعوت نامه می باشد.

از مشاوره حرفه‌ای تا دریافت ویزا با کارشناسان ویزاشی
اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

فرم های درخواست

جاذبه های توریستی کشور مجارستان