کوبا، کشوری جزیره‌ای و پر از تاریخ، فرهنگ و اسطوره‌های شنیدنی است که از مقاصد مهم گردشگری محسوب می‌شود. پایتخت این کشور زیبا، شهر هاوانا نام دارد که دیدنی‌های تماشایی را در میان خود جای داده است. هر ساله گردشگران بسیاری برای گردش و تفریح به این کشور سفر می‌کنند، اگر از آن دسته افرادی هستید که با عنوان توریست قصد سفر به کوبا را دارید، باید اقدام به اخذ ویزای توریستی کوبا کنید، این نوع از ویزا، برای یک ماه و یک بار ورود صادر می شود. 

ویزای کوبا برای ایرانیانی که قصد سفر به کوبا را دارند اجباری است. اگر قصد دارید به سواحل دریای کارائیب سفر کنید و نیاز به ویزای کوبا دارید. ویزای توریستی کوبا برای کسانی است که با هدف گردشگری وارد کوبا می‌شوند. بنابراین این نوع ویزا به مسافر اجازه‌ کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را نمی‌دهد.

برای درخواست ویزای کوبا باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید و با ارائه اسناد و مدارک خواسته شده، پر کردن فرم ویزا و پرداخت هزینه آن درخواست خود را ارائه دهید. افسران ویزای کوبا پس از بررسی درخواست شما در صورت واجد شرایط بودن، ویزای شما را پس از طی کردن پروسه لازم صادر می کنند.


مدارک لازم برای ویزای توریستی کوبا

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

کلیه مدارک ذکرشده باید به صورت کامل توسط شما تهیه گردد و در صورت هرگونه نقص مدارک، به مدت 2 ماه پس از آن نمی‎‌توانید برای ویزای کوبا اقدام نمایید!

کلیه ترجمه ها غیررسمی می‌باشد و نیاز به تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه ندارد، ولی می‌بایست دارای سربرگ مترجم رسمی باشد. 

جهت ارائه مدارک باید حدود یک ماه قبل از تاریخ سفرتان برای دریافت ویزای کوبا اقدام کنید.

اعتبار ویزای کوبا 2 الی 3 ماه است و مدت اقامت برای ویزای گردشگری 30 روز و یکبار ورود است.

ویزای کوبا 2 الی 3 روز کاری صادر می‌گردد و سفارت فقط به خود مسافر تحویل می‌دهد.

نیاز به پرداخت هزینه وقت سفارت دارید؟

اگر می‌خواهید هزینه‌های مربوط به سفارت خود را به صورت ارزی پرداخت کنید، ثبت نام کرده، و سپس درخواست خود را ثبت کنید.

هزینه ویزای توریستی کوبا

این ویزا، بسته به نوع پردازشی که متقاضی انتخاب می کند، متفاوت خواهد بود. بنابراین هزینه درخواست ویزای این کشور بین 20 تا 75 دلار بسته به محل زندگی و قرار داشتن کنسولگری کوبا در آنجا متغیر است.

برای دریافت ویزای کشور کوبا، حضور مسافران در سفارت کوبا برای انجام مصاحبه الزامی است.

به طور کلی برای گرفتن وقت ویزا و تحویل مدارک ویزا نباید از مدت‌ها قبل این کار را انجام دهید. معمولا دو ماه قبل از آغاز سفر روند تکمیل مدارک و تحویل آن‌ها آغاز می‌شود.

مشخص نبودن هدف متقاضی
کم بودن تمکن مالی
ناقص بودن مدارک
عدم ارائه تمکن مالی
کم بودن وابستگی متقاضی به ایران

ویزا توریستی کوبا برای یک ماه و یک بار ورود صادر می‎شود. همچنین می‎توانید در کوبا یک ماه دیگر تقاضای تمدید ویزا نمایید. لازم بذکر است شما اجازه هیچ‌گونه فعالیت اجتماعی در کشور مقصد را نخواهید داشت.

از مشاوره حرفه‌ای تا دریافت ویزا با کارشناسان ویزاشی
اگر نیاز به مشاوره دارید فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

فرم های درخواست

جاذبه های توریستی کشور کوبا