ترامپ در ضدیت با مهاجران غیرقانونی

همراهی تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها با ترامپ در ضدیت با مهاجران غیرقانونی

همراهی تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها با ترامپ در ضدیت با مهاجران غیرقانونی

 

نظرسنجی اکسیوس نشان می‌دهد از هر سه آمریکایی، یک نفر با اظهارات تند ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی از جمله عبارت “آنها خون ما را سمی می‌کنند” موافق است.

 

بسیاری از رسانه‌های آمریکا تاکید کرده‌اند که این دست اظهارات، بسیار شبیه ادبیات آدولف هیتلر و گروه‌های سفید برتر پندار است.

 

مهاجرت به آمریکا بعد از رئیس جمهور شدن آقای ترامپ

 

رئیس جمهور شدن آقای ترامپ

مهاجرت به آمریکا بعد از رئیس جمهور شدن آقای ترامپ

مهاجرت به آمریکا بعد از رییس‌جمهور شدن آقای ترامپ: رییس‌جمهور شدن دوباره آقای ترامپ کاملاً ممکن است و احتمال قابل توجهی دارد.

 

در صورت وقوع این اتفاق، محتمل است وضعیت مهاجرتی به   مشابه سال ۲۰۲۰ برگردد. باید انتظار داشت:

برای ایرانیانی که از خارج از آمریکا قصد ورود به این کشور را دارند:

صدور ویزاهای مهاجرتی اعم از خانوادگی، کاری و لاتری کاهش فوق‌العاده پیدا کند و به طور قطره‌چکانی و انگشت‌شمار صادر شود

صدور ویزاهای توریستی عملاً متوقف شود و حتی نادرتر از ویزاهای مهاجرتی صادر شود

صدور ویزاهای دانشجویی اف و جِی ادامه پیدا کند

افرادی  که از درون آمریکا درخواست مهاجرتی می‌فرستند باید انتظار کندتر شدن پردازش تقاضاهای خود را داشته باشند.

 

چقدر زمان می برد گرین کارت آمریکا را بگیریم ؟

 

قرعه‌کشی اکسپرس اینتری

برگزاری سه قرعه کشی اکسپرس انتری در هفته گذشته

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا هفته گذشته سه قرعه‌کشی اکسپرس اینتری انجام داد و برای بیش از 3000 نفر متقاضی مهاجرت به کانادا دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم صادر کرد..

 

این وزارتخانه در تاریخ 10 اکتبر 1000 ITA را در یک قرعه‌کشی انتخاب مبتنی بر دسته برای مهارت زبان فرانسوی صادر کرد.

 

داوطلبان نیاز به حداقل امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) 444 داشتند تا در این قرعه کشی انتخاب شوند. این سومین قرعه‌کشی اکسپرس انتری در هفته گذشته بود. پیشتر، این وزارتخانه از 1613 متقاضی اکسپرس انتری با نامزدی برنامه نامزد استانی (PNP) دعوت کرد. آن‌ها به حداقل امتیاز 743 نیاز داشتند. همچنین قرعه‌کشی دیگری در 9 اکتبر برگزار شد که 500 متقاضی از کلاس تجربه کار کانادایی را با حداقل امتیاز 539 دعوت شدند.

 

قبل از این هفته، آخرین قرعه‌کشی در 19 سپتامبر انجام شد و 4000 متقاضی از کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرد.

 

در ماه‌های اخیر، IRCC تعداد قرعه‌کشی‌های انتخاب مبتنی بر دسته را کاهش داده است و از زمان قرعه‌کشی برای کاندیداهای مشاغل مراقبت‌های بهداشتی در 5 جولای، قرعه‌کشی انتخاب مبتنی بر دسته برای هیچ دسته دیگری برگزار نکرده است.

 

نکاتی برای افزایش شانس دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان

 

ارسال فرم I-765 و فرم I-912

ارسال فرم I-765 و فرم I-912 به صورت آنلاین

اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) ارسال فرم I-765 و فرم I-912  را به‌صورت PDF از طریق سیستم حساب کاربری آنلاین خود فراهم کرده است.

 

از اکتبر ۲۰۲۴، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند فرم‌های تکمیل‌شده خود را به‌صورت PDF مستقیماً از طریق حساب USCIS خود آپلود و ارسال کنند.

 

این تغییر باعث حذف نیاز به ارسال فرم‌های کاغذی شده و به گفته اداره مهاجرت، هدف آن کاهش خطاها و مشکلاتی است که در فرآیند ارسال پستی ممکن است رخ دهد.

 

چقدر زمان می برد گرین کارت آمریکا را بگیریم ؟

 

فرم i-765 چیست؟این فرم به عنوان “درخواست مجوز کار موقت” شناخته می‌شود و برای افرادی است که می‌خواهند در ایالات متحده به عنوان یک غیرمهاجر مشغول به کار شوند. درخواست مجوز کار موقت برای مدت زمان مشخصی صادر می‌شود و به شما امکان می‌دهد در طول این مدت به صورت قانونی در ایالات متحده کار کنید.

 

می توانید با پر کردن فرم I-942، درخواست هزینه کاهش یافته، درخواست کاهش هزینه کنید.

دستورالعمل های فرومی که در حال تکمیل آن هستید را بخوانید و تمام مدارک درخواستی را تهیه کنید.
درخواست خود را برای معافیت همراه با درخواست تابعیت خود یکجا وارد کنید.
حتما فرم را امضا کنید.

 

 

تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان

 افزایش تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان

افزایش تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان : طبق آخرین تغییرات، تمکن مالی که دانشجویان برای دریافت ویزا باید به سفارت نشان دهند، به مبلغ ١٣٠٩۵ یورو افزایش یافته است.

 

روش‌های اثبات تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان

یکی از اصلی‌ترین روش‌های اثبات تمکن مالی ویزای دانشجویی آلمان در سفارت آلمان، بازکردن حساب مسدودشده است که بلافاصله بعد از دریافت نامه پذیرش می‌توان برای بازکردن این حساب اقدام کرد.

در شرایطی که از موسسه آموزشی بورسیه و یا در قرارداد کاری حمایت مالی از طرف کارفرما وجود داشته باشد، نامه بورسیه و یا این اسپانسرشیپ می‌تواند اثباتی برای تمکن مالی برای سفارت آلمان باشد.

در صورتی که در کشور آلمان فردی حمایت مالی و یا Sponsorship متقاضی را به عهده داشته باشد، ارائه مدارک آن فرد جهت اثبات توانایی مالی برای ساپورت متقاضی برای اثبات تمکن مالی لازم است.

همچنین در شرایطی که دانش‌آموز متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، گردش مالی حساب پدر و مادر او سند اثبات تمکن مالی متقاضی محسوب می‌شود.

 

حساب مسدود شده آلمان چیست؟

حساب مسدودشده (Blocked Account) آلمان یا Sperrkonto، یک حساب بانکی خاص است و از الزامات دولت آلمان برای متقاضیان ویزای تحصیلی یا ویزای جستجوی کار به شمار می‌آید. زمانی که افراد برای این دو ویزا درخواست می‌دهند، در ابتدای ورود به آلمان باید در یکی از بانک‌های آلمانی مورد تایید سفارت حساب باز کرده و مبلغ ١٣٠٩۵ یورو در آن حساب واریز کنند. این مبلغ در این حساب بلوکه می‌شود و ماهانه مبلغ 934 یورو قابل برداشت خواهد بود.

 

موسسه اقتصادی آلمان (IW): آلمان در حال از دست دادن نیروی کار است

 

دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان

نکاتی برای افزایش شانس دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان

پنج استراتژی برای افزایش شانس دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی:

 

 از تغییرات سیاست‌های مهاجرتی آگاه باشید

سیاست‌های مهاجرتی کانادا به‌طور منظم درحال به‌روزرسانی هستند تا نیازهای بازار کار کشور را برطرف کنند. دانشجویان بین‌المللی که قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارند، باید با این تغییرات آشنا باشند

 

 انتخاب حرفه‌های مورد نیاز بازارکار کانادا

سیستم مهاجرت کانادا اکنون بر اساس حرفه‌های خاصی که با نیازهای بازار کار کشور همخوانی دارند، تمرکز دارد. در سال ۲۰۲۳، طرح‌های ورود سریع (اکسپرس اینتری) مبتنی بر دسته‌بندی معرفی شدند. این برنامه افراد حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی،STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، تجارت، حمل و نقل و کشاورزی را هدف قرار می‌دهند.

 

 بررسی برنامه‌های نامزدی استانی کانادا (PNP)

هر استان کانادا، به‌جز کبک و نوناووت، برنامه‌های نامزدی استانی خود را اجرا می‌کند. این برنامه‌ها برای جذب نیروی کار ماهر به منظور تأمین نیازهای اقتصادی محلی طراحی شده‌اند. دانشجویانی که امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) پایینی برای دریافت اقامت دائم کانادا دارند، می‌توانند از برنامه‌های نامزدی استانی کانادا برای افزایش شانس خود استفاده کنند.

استان‌ها می‌توانند به کاندیداهای واجد شرایط ۶۰۰ امتیاز اضافی CRS اهدا کنند. این امتیاز به‌طور قابل توجهی شانس دریافت دعوت‌نامه برای درخواست(ITA) برای دریافت اقامت دائم کانادا را افزایش می‌دهد.

دانشجویان باید برنامه‌های مختلف PNP را بررسی کنند. زیرا معیارها و نیازهای هر استان ممکن است بر اساس اولویت‌های اقتصادی تغییر کنند.

 

بهبود مهارت‌های زبانی

دو زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی، نقش مهمی در فرآیند مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا دارند. کسب امتیاز بالا در آزمون‌های مهارت زبانی مانند «IELTS» «CELPIP» (برای انگلیسی) یا «TEF» (برای فرانسوی) می‌تواند امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

 

 اعتبارسنجی مدارک تحصیلی

سیستم اکسپرس اینتری کانادا به مدارک تحصیلی امتیاز می‌دهد. اما مدارکی که خارج از کانادا دریافت شده‌اند، نیاز به اعتبارسنجی از طریق یک سازمان معتبر مانند خدمات جهانی آموزش (WES) دارند. اعتبارسنجی مدارک خارجی برای کانادا تضمین می‌کند که دانشجویان امتیازات کامل مربوط به مدارک تحصیلی خود را دریافت می‌کنند.

 

دانشگاه های آمریکا که احتمال ریجکتی ویزای کمی دارند
کاهش صدور ویزای کانادا در سال ۲۰۲۴

کاهش صدور ویزای کانادا در سال ۲۰۲۴

کاهش صدور ویزای کانادا در سال ۲۰۲۴: سال ۲۰۲۴ صدور ویزاهای موقت و دائمی کانادا به طور چشمگیری کاهش داشته و واکنش‌های مختلفی را نیز برانگیخته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی به ویژه در سال ۲۰۲۴، سیاست‌های مهاجرتی خود را در رابطه با صدور ویزای کانادا به‌طور قابل توجهی تغییر داده است.

 

بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید دولت لیبرال کانادا، تعداد مهاجران موقت و دائمی باید محدود شود است. زیرا افزایش بی‌رویه مهاجران به عنوان یکی از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی، به ویژه در بازار مسکن، شناخته شده است.

 

کاهش تعداد مهاجرت کارگران موقت خارجی در کانادا

 

این سیاست‌های مربوط به ویزای کانادا شامل کاهش تعداد ویزاهای توریستی و کاری، افزایش سخت‌گیری در فرآیندهای بررسی درخواست‌ها و اعمال محدودیت‌های جدید بر مهاجران موقت بوده است. به عنوان مثال، در ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از درخواست‌های ویزای کانادا به دلیل‌عدم ارائه مدارک کافی یا تناقض در اطلاعات ارائه شده رد شده‌اند.

 

دولت همچنین تلاش کرده تا از ورود مهاجرانی که احتمالاً به دنبال اقامت دائمی در کانادا هستند جلوگیری کند.

 

کاهش صدور ویزای کانادا در سال ۲۰۲۴

اقامت پناهندگی برای زنان افغان

اقامت پناهندگی برای زنان افغان

حکم تاریخی دیوان دادگستری اروپا جرقه امیدی برای زنان افغان: اقامت پناهندگی برای زنان افغان بدون نیاز به دلیل ویژه پناهندگی

ساعاتی قبل دیوان دادگستری اروپا حکمی را صادر نمود که می تواند سرنوشت بسیاری از زنان افغان اسیر در دستان آدمخواران طالبان را دگرگون سازد.

 

بر اساس این حکم زنان افغان از این پس خواهند توانست تنها با استناد به تابعیت و جنسیت خود در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پناهندگی و متعاقب آن پناهندگی دریافت کنند.

به عبارت دیگر زنان افغان دیگر نیاز ندارند که به صورت فردی اثبات کنند که در صورت اخراج به افغانستان تحت آزار و اذیت قرار خواهند گرفت، بلکه وحشی گری قرون وسطایی طالبان نسبت به زنان افغانستان به خودی خود دلیلی کافی برای پذیرش پناهندگی و صدور اقامت خواهد بود.

 

این حکم کم سابقه امید جدیدی برای زنان افغانستان و حمایتی قابل توجه از حقوق زنان افغان در سطح بین المللی تلقی شده است.

این واقعیت که در سال های اخیر اکثریت مطلب پناهندگان افغان در اروپا از مردان جوان تشکیل شده بود همواره مورد انتقاد شدید نهادهای حقوق بشری قرار داشته است.

 

اینک این امیدواری وجود دارد که حکم دیوان دادگستری اروپا این روند را متوقف کرده و حق پناهندگی را بجای مردان جوان گردن کلفت در اختیار دختران و زنانی قرار دهد که قلم و زبان بشریت از توصیف ابعاد ظلمی که بر آنان رفته است عاجز مانده است.

 

ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانستان

 

سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا در سال 2024

سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا در سال 2024

سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا در سال 2024:

کسانی که مایل به ورود به ایالات متحده برای مقاصد تجاری یا گردشگری هستند، ممکن است برای ویزای ایالات متحده درخواست دهند. کشورهای تحت برنامه لغو روادید (VWP) از این الزام مستثنی هستند، که در عوض باید به صورت آنلاین برای مجوز سفر الکترونیکی درخواست دهند.

افرادی که واجد شرایط درخواست برای سیستم الکترونیکی مجوز سفر هستند نیازی به شرکت در مصاحبه ندارند.

با این حال، کسانی که برای ویزای آمریکا از سن 14 سالگی تا سن 79 سالگی درخواست می کنند، باید در مصاحبه حضوری در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشورشان شرکت کنند.

شما باید قبل از شرکت در یک مصاحبه ویزای ایالات متحده تعیین کنید. پس از تکمیل فرم DS-160 به صورت آنلاین، به https://ais.usvisa-info.com بروید و هزینه درخواست ویزای قابل خواندن ماشین (MRV) را بپردازید و مصاحبه را برنامه ریزی کنید.

قبل از رفتن به مرکز قرار ملاقات، خود را از قبل آماده کنید، بنابراین هنگام ملاقات با افسر کنسولی بدانید که چه بگویید و چگونه به سوالات آنها پاسخ دهید. لیستی از سوالات متداول وجود دارد که معمولاً در مصاحبه ویزای بازدید کننده ایالات متحده پرسیده می شود.

 

سوالات مصاحبه ویزای B1 B2 چیست؟

فرقی نمی کند که برای ویزای B1 درخواست می کنید یا ویزای B2، سوالاتی که در ابتدای مصاحبه با افسر کنسولی از شما پرسیده می شود یکسان خواهد بود.

معمولاً افسر کنسولی گفتگو را با اظهار نظر درباره آب و هوا، ساعت شلوغی صبح یا صف طولانی در سفارت شروع می کند. این به این دلیل است که آنها می خواهند شما احساس راحتی کنید و باعث می شوند کمتر عصبی یا استرس داشته باشید.

 

سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا B1/B2

تمام اسناد را در دستان خود داشته باشید، به خوبی چیده شده و به ترتیب. هر مدرکی را که مصاحبه کننده می خواهد به او تحویل دهید و در صورت لزوم توضیحاتی را دنبال کنید. سوالات متداول برای مصاحبه ویزای ویزیتور آمریکا به شرح زیر است:

هدف شما از سفر به آمریکا چیست؟
این فقط یک سوال گرم کردن است. فقط در دو تا سه جمله پاسخ دهید که به وضوح دلایل هدف شما از سفر را توضیح دهد، هر چه باشد:

“برای اهداف تجاری – برای مذاکره یک قرارداد.”
“برای دیدار مادرم که در ایالات متحده زندگی می کند.”
“برای درمان پزشکی.”
من می روم به عمه ام که خیلی وقت است ندیده ام. او چند سالی است که من را دعوت کرده است، و فقط حالا توانستم زمانی برای درخواست ویزا و انجام سفر پیدا کنم.»
دلیل اینکه من می‌خواهم ویزای آمریکا بگیرم، بازدید از این کشور و گشت و گذار است. من مدت زیادی است که برای این سفر پس انداز کرده ام.»
“من حق شرکت در یک کنفرانس / سمینار / آموزش را به دست آورده ام.” و غیره.
کوتاه و واضح پاسخ دهید، چون زمان شما با افسر کنسولی کم است و نمی‌خواهید آن را با حرف‌های چرندیات تلف کنید و مصاحبه‌کننده هم این کار را نمی‌کند.

 

آیا قبلا به آمریکا رفته اید؟
بسیار مهم است که صادقانه پاسخ دهید. در مورد دلایلی که قبلاً به ایالات متحده سفر کرده اید، مانند گردشگری، آموزش، دلایل پزشکی و غیره بگویید. حتی اگر در طول اقامت قبلی خود در ایالات متحده آمریکا بیشتر از اعتبار ویزا اقامت کرده اید، اخراج شده اید یا بازداشت شده اید، باید بگویید. مصاحبه کننده در هر صورت اطلاعات را در اختیار دارد، بنابراین دروغ گفتن فایده ای ندارد. اگر قبلاً هرگز به ایالات متحده نرفته اید، به سادگی این را بگویید.

 

آیا در حال حاضر اقوام یا دوستانی در ایالات متحده دارید؟
حتی اگر اقوام دوری دارید که فقط هر سه تا چهار سال یا حتی کمتر آنها را ملاقات می کنید، در مورد آنها به کنسولگری بگویید. از طرف دیگر، حتی اگر دوستی دارید که فقط یک یا دو بار ملاقات کرده اید، باید دوباره به کنسولگری بگویید. بهتر است این کار را انجام دهید، نه اینکه افسر کنسولی بعداً متوجه شود، زیرا ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزا به خطر بیندازد. سفارت بیشتر از این می ترسد که بازدیدکنندگان آنها سعی کنند در ایالات متحده بمانند و پنهان کردن اطلاعاتی مانند داشتن یکی از اقوام یا دوستان مقیم ایالات متحده ممکن است باعث شود هدف شما از بازدید مشکوک تر به نظر برسد.

 

جزئیات در مورد دوستان / بستگان شما در ایالات متحده
اگر سؤالی دارید، از شما سؤالاتی در مورد مدت زمان زندگی آنها در ایالات متحده، آدرس آنها، شغل آنها و غیره پرسیده می شود. بنابراین، سعی کنید از قبل با دوستان و اقوام خود تماس بگیرید و از آنها در مورد این اطلاعات بپرسید.

 

کجا در ایالات متحده اقامت خواهید داشت؟
اگر هتلی را رزرو کرده اید، رزرو هتل خود را نشان دهید و کمی به مصاحبه کننده بگویید که چرا آن هتل را انتخاب کرده اید. اگر پیش دوستان یا اقوام می مانید، دعوت نامه آنها را نشان دهید و رابطه خود را با آنها شرح دهید.

 

دلیل سفر در این زمان خاص چیست؟
اگر برای ویزای B1 درخواست می کنید، مصاحبه کننده راحت تر دلایل شما را می پذیرد. در حالی که، اگر تحت ویزای B1 سفر می کنید، باید دلایل قوی تری ارائه دهید
“فقط در این دوره می توانم روزهای مرخصی را در محل کار بگیرم.”
“دوست / خویشاوند من در خانه خود فضای موجود دارد / فقط در این زمان از سال رایگان است.”
وضعیت پزشکی من اکنون بدتر شده است و دیگر نمی توانم درمان مناسب را در کشور خود دریافت کنم.

 

چه مدت در ایالات متحده خواهید ماند؟
یک هفته، سه ماه، دو روز و غیره، فقط مقدار زمانی را که قصد دارید در ایالات متحده بمانید، بدهید. این سوالات فقط یک گرم کردن برای سوالات آینده است.

افسر کنسولی تمام این اطلاعات را در پرونده شما در دست دارد، اما با این حال، او فقط سعی می کند از این طریق وارد صحبت های واقعی شود.

 

چرا قصد دارید اینقدر طولانی بمانید، آیا می توانید کوتاهتر بمانید؟
این سوالی است که مصاحبه کننده معمولاً از طریق آن از افرادی می پرسد که برای ویزای با اعتبار بیش از 6 ماه درخواست داده اند. اگر برای چنین ویزایی اقدام کرده اید، باید دلیل محکمی پشت آن داشته باشید، بنابراین توضیح جامعی به مصاحبه کننده ارائه دهید.

 

با چه کسی سفر خواهید کرد؟
اگر به تنهایی می‌روید بگویید، اگر با شخص دیگری می‌روید، به کنسولگری توضیح دهید که آیا این افراد به عنوان افراد تحت تکفل شما درخواست می‌کنند یا خیر، و همچنین رابطه شما با این افراد چگونه است.

 

آیا بلیط های خود را رزرو کرده اید؟
اگر این سوال از شما پرسیده شود بستگی به شرایط شما دارد، اما اگر قبلاً چنین کاری را انجام داده اید، نامه تأیید رزرو را به مصاحبه کننده تحویل دهید.

 

فکر می کنید اقامت شما در آمریکا چقدر برای شما هزینه دارد؟
یک برنامه سفر برای سفر به ایالات متحده، از جمله انواع هزینه ها، آماده کنید. هنگام پرسیدن این سوال، این برنامه سفر را به مصاحبه کننده ارائه دهید. این به افسر کنسولی این ایده را می دهد که می دانید چه کاری انجام می دهید، و می دانید که چقدر هزینه خواهید کرد.

 

برای امرار معاش چه می کنید؟ چقدر درآمد دارید؟
به مصاحبه کننده در مورد حرفه خود، کاری که به طور کلی انجام می دهید، مدت زمانی که در آنجا کار می کنید، و همچنین در مورد محل کار خود، نام آن و غیره بگویید. در مورد درآمدی که از این شغل خاص دریافت می کنید به آنها بگویید. اگر انواع دیگری از درآمد دارید، مثلاً اجاره یا مشاغل آزاد، میزان دریافتی ماهانه / سالانه از آنها را نشان دهید.

 

چگونه هزینه سفر خود را تامین خواهید کرد؟ اسپانسر شما کیست؟
این سوالی است که آنها می پرسند فقط برای اینکه مطمئن شوند پول شما از کجا می آید. شما یک صورت حساب بانکی و سایر اسناد خود را به مصاحبه کننده ارائه خواهید کرد، بنابراین مطمئناً آنها می دانند چه کسی از سفر شما حمایت مالی خواهد کرد.

با این حال، ساده و واضح پاسخ دهید. اگر قصد دارید با تمکن مالی خود هزینه سفر خود را تامین کنید، تمام درآمد و پس انداز خود را اثبات کنید.

از طرف دیگر، اگر کسی از سفر شما به ایالات متحده حمایت مالی می کند، رابطه خود را با آنها، درآمد و سایر جزئیات ارائه دهید تا ثابت کنید که آنها قادر به تامین نیازهای مالی شما در طول اقامت شما در ایالات متحده هستند. اگر احساس می‌کنید مصاحبه‌کننده به شما فضایی می‌دهد تا در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنید، شغل اسپانسر خود و سایر جزئیات را به او بگویید که به او ثابت می‌کند ارتباط قوی دارید، و دلیل محکمی وجود دارد که این شخص حامی سفر شما است.

 

آیا شما متاهل هستید؟ بچه داری؟ آیا شما حیوانات خانگی دارید؟ چه کسی تا زمانی که شما دور هستید از آنها مراقبت خواهد کرد؟
کنسولگری می خواهد بداند که آیا کسی را پشت سر می گذارید که به او متعهد هستید و باید به او برگردید. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، به آنها بگویید که در مدتی که دور هستید از آنها مراقبت می کند و رابطه شما با سرپرست چیست.

 

چه کسی از خانه / دارایی / فرزندان / حیوانات خانگی شما مراقبت می کند تا زمانی که شما دور هستید؟
اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، باید افرادی را که از آنها مراقبت می کنند و رابطه خود با آن شخص را به کنسولگری نشان دهید. خانه یا ملک هم همینطور.

 

آیا قصدی برای ماندن در آمریکا دارید؟
همه ما می دانیم که حتی اگر قصد اقامت در ایالات متحده را داشته باشید، این موضوع را به کنسولگری نخواهید گفت. این سوال پرسیده می شود تا شما فرصتی داشته باشید که به او ثابت کنید که چنین قصدی ندارید. شما باید خیلی قانع کننده باشید. قوی ترین دلایلی که چرا باید پس از انقضای ویزا به کشور خود بازگردید را به آنها بگویید. با گفتن اینکه خانواده، فرزندان، حیوانات خانگی، دوستان، دارایی و غیره دارید، نشان دهید که پیوندهای بسیار قوی با کشور خود دارید.

 

چگونه می توانید به من اطمینان دهید که به کشور خود باز خواهید گشت؟
سعی کنید به افسر کنسولگری ثابت کنید که روابط قوی با کشور خود دارید و به هیچ وجه قصد ندارید در ایالات متحده بمانید. سعی کنید ثابت کنید که با گفتن به مصاحبه کننده دوست دختر / نامزد / همسر، فرزندان، والدینی دارید که قصد دارید به آنها برگردید (اگر آنها را دارید). دارایی‌ها، کسب‌وکارتان، دوستی‌ها و سایر روابطی که با افراد دیگر دارید را معرفی کنید. قراردادی را که با کارفرمای خود بسته‌اید، یا انواع دیگر تعهداتی که ثابت می‌کند باید به کشور خود بازگردید، نشان دهید.

 

آیا درخواست مرخصی داده اید؟ (اگر در حال حاضر شاغل هستید این سوال پرسیده می شود)
اگر شاغل هستید، اعلام کنید که برای مدت زمان بازدید خود درخواست مرخصی داده اید. اگر بیکار هستید همین را به کنسولگری اعلام کنید. توصیه می شود در صورتی که برای رفتن به سفر مرخصی گرفته اید، گواهی مرخصی / درخواست خود را از کارفرمای خود همراه داشته باشید.

 

چگونه می خواهید هزینه بازدید خود را تامین کنید؟ (این سوال معمولا زمانی پرسیده می شود که متقاضی درآمد کافی برای رفتن به یک سفر بین المللی نداشته باشد.)
در این صورت، می توانید به کنسولگری بگویید که هزینه های شما توسط فردی که حامی بازدید شما خواهد بود، انجام می شود.

ممکن است از متقاضیانی که کسب و کار خود را دارند پرسیده شود که در غیاب آنها چه کسی از کسب و کار آنها مراقبت می کند.

اگر قبلاً شخصی را برای مراقبت از کسب و کارتان در زمان غیبت استخدام کرده‌اید، می‌توانید آن را به همراه اطلاعات مربوط به آن شخص به کنسولگری اعلام کنید. اگر کسی را برای مراقبت از کسب و کارتان در زمانی که دور هستید استخدام نکرده اید، می توانید به سادگی بیان کنید که شریک زندگی شما از آن مراقبت خواهد کرد.

از متقاضیانی که بازنشسته هستند سوال می شود که چقدر مستمری دریافت می کنند.

به میزان پولی که از طریق صندوق بازنشستگی خود دریافت می کنید پاسخ دهید و مطمئن شوید که مبلغی که فاش می کنید دقیق است زیرا توسط مقامات بررسی می شود.

 

چه دارایی هایی در ایران دارید؟
برای پاسخ به این سوال، می توانید تمام دارایی های خود را ذکر کنید، مانند املاک مسکونی یا تجاری، وسایل نقلیه موتوری و غیره. ذکر تمام اموال غیر منقول شما ضروری است زیرا کنسولگری ضمانت بازگشت شما را به هند دریافت می کند. از دارایی های خود سرمایه گذاری کنید.

 

آیا صاحب کارت اعتباری هستید؟
در صورت داشتن کارت اعتباری، آن را به کنسولگری نشان دهید و جزئیات درخواستی را ارائه دهید. اگر نه، فقط به آنها بگویید که در حال حاضر صاحب آن نیستید.

 

آیا در ایالات متحده کار خواهید کرد؟
چه برای ویزای b1 درخواست دهید یا ویزای b2، مهم است که فاش کنید که آیا به دنبال فرصت های شغلی در ایالات متحده هستید یا خیر. اگر نه، فقط به آنها بگویید که هدف از سفر شما گردشگری است و علاقه ای به جستجوی شغل یا جستجوی کار در کشور ندارید.

 

ممکن است از افراد متاهل پرسیده شود که چند فرزند دارند و بچه ها چه می کنند.
به این سوال پاسخ دهید که در حال حاضر چند فرزند دارید و آنها چه کار می کنند، یعنی در حال تحصیل یا کار هستند. اگر در ایران فرزند دارید، ذکر آن نیز ضروری است.

همچنین ممکن است از افراد متاهل در مورد تاریخ تولد فرزندانشان سوال شود.
در این صورت، تاریخ دقیق تولد فرزندان خود را ارائه دهید زیرا توسط مقامات تایید می شود. همچنین در صورت درخواست، نام و نشانی فرزندان خود را در اختیار آنها قرار دهید.

 

جدا از این سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا، کنسولگری ممکن است سؤالات دیگری نیز بپرسد تا اطمینان حاصل کند که شما در شرایط جسمی و روحی مناسبی برای سفر به ایالات متحده هستید. آنها معمولاً سؤالات ساده ای هستند که می توان به راحتی به آنها پاسخ داد. فقط مطمئن شوید که اطلاعات وارد شده در درخواست ویزای b1/b2 شما به عنوان فرم دقیق باشد در حین پاسخ دادن به سوالات در مصاحبه به شما ارجاع داده خواهد شد. همچنین توصیه می شود تمام مدارک مالی را همراه داشته باشید که می تواند به شما کمک کند کنسولگری را متقاعد کنید که از نظر مالی برای یک سفر بین المللی مناسب هستید.

 

گرفتن وقت سفارت آمریکا

سوالات مصاحبه ویزای توریستی آمریکا

سوالات متداول در مورد ویزای B1 / B2

ویزای آمریکا چیست؟
ویزای B1/B2 آمریکا یک ویزای فیزیکی است که در یکی از صفحات پاسپورت شما قرار می گیرد. این نوع ویزا برای بازدیدکنندگان از ایالات متحده برای مقاصد گردشگری یا تجاری در نظر گرفته شده است. این ویزا بسیار محبوب است و مزایای مختلفی را ارائه می دهد. مثلاً بعد از صدور 10 سال اعتبار دارد. این ویزای Multiple Entry به شما امکان می دهد حداکثر 180 روز در هر ورود در ایالات متحده بمانید.

 

چه مدت طول می کشد تا ویزای B1/B2 پردازش شود؟
هر بازدید کننده زمان پردازش ویزا متفاوتی دارد. بر اساس مورد و سفارت ایالات متحده ممکن است تا 2 یا 8 هفته طول بکشد.

 

آیا مصاحبه کنندگان B1/B2 در مورد وضعیت جسمانی متقاضی سوال خواهند کرد؟
بله، مصاحبه کنندگان B1/B2 در مورد شرایط جسمی و روحی متقاضی سوال می پرسند.

 

آیا مصاحبه کنندگان B1/B2 در مورد اعضای خانواده پرس و جو می کنند؟
بله، از شما پرسیده می شود که آیا در کشوری که برای ویزا درخواست می کنید، خویشاوندی دارید یا خیر.

 

تفاوت بین ویزای B1 و ویزای B2 چیست؟
تفاوت اصلی بین ویزای B1 و B2 این است که ویزای B1 برای اهداف تجاری صادر می شود، در حالی که مجوز B2 برای گردشگری به ایالات متحده صادر می شود.

 

چگونه برای ویزای B1/B2 اقدام کنیم؟
فرآیند درخواست برای ویزای بازدید کننده ساده و شبیه به سایر ویزاهای غیر مهاجرتی در ایالات متحده است. به عبارت دیگر، شما درخواستی را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود ارسال می کنید.

 

آیا در صورت داشتن ویزای B1/B2 می توان افراد تحت تکفل خود را با خود همراه کرد؟
ویزای B1/B2 شامل ویزاهای وابسته نمی شود. بنابراین، وابستگان شما باید ویزای بازدید کننده لازم را برای بازدید از ایالات متحده دریافت کنند.

 

آیا داشتن بیمه درمانی برای سفر به آمریکا اجباری است؟
خیر، داشتن بیمه درمانی برای دریافت ویزای آمریکا الزامی نیست. با این حال، به دلیل ماهیت گران قیمت سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا، توصیه می شود قبل از سفر به ایالات متحده، بیمه درمانی خریداری کنید.

 

آیا می توانم با ویزای ویزیتور برای گرین کارت اقدام کنم؟
دریافت اقامت دائم ممکن است دشوار باشد زیرا ویزای بازدید کننده موقت است و مدرکی را می طلبد که شما به کشور خود بازگردید. اگر بتوانید به ویزای طولانی‌مدت که اجازه دوتایی را می‌دهد، ازدواج در ایالات متحده یا پیوستن به خانواده خود تغییر دهید، می‌توانید برای گرین کارت اقدام کنید.

 

 

چقدر زمان می برد گرین کارت آمریکا را بگیریم ؟ برای ایرانی ها معمولا هشت تا دوازده ماه با توجه به تجربه دیگران در این زمینه البته اگر همه مدارک م

چقدر زمان می برد گرین کارت آمریکا را بگیریم ؟

چقدر زمان می برد گرین کارت آمریکا را بگیریم ؟ برای ایرانی ها معمولا هشت تا دوازده ماه با توجه به تجربه دیگران در این زمینه البته اگر همه مدارک مورد نیاز و فرم های آزمایش های پزشکی یکجا برای اداره مهاجرت فرستاده شوند.

 

هزینه آزمایش های پزشکی معمولا ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است و بیمه های دولتی ایالتی مانند مدیکد آنرا پوشش نمی دهند.

 

یادآوری: تا یک سال پس از ورود به آمریکا اقامت  پناهندگی دارید و پس از یک سال باید برای اقامت دایم یا همان گرین کارت اقدام کرد.

 

پس از دریافت گرین کارت و پنج سال زندگی در آمریکا می توان برای شهروندی این کشور درخواست داد. اگر با یک شهروند آمریکا ازدواج کنید این مدت زمان سه سال خواهد بود.

 

معمولا از زمان ورود به آمریکا به عنوان پناهنده تا دریافت شهروندی و گذرنامه این کشور هشت تا نه سال زمان می برد. برای دیگران هم همینطور.

 

کسانیکه پناهنده هستند برای دریافت گرین کارت هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند اما دیگر مهاجران باید ۱۱۴۰ دلار پرداخت کنند. برخی متقاضیان زیر ۱۴ سال باید ۷۵۰ دلار پرداخت کنند.

 

هزینه ها در سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا:

https://www.uscis.gov/archive/our-fees

 

کشورهایی که بیشترین گرین کارت ایالات متحده را دریافت می کند
123»